Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filosofie účasti : Holistický pohled na vzdělání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012211" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:00012211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filosofie účasti : Holistický pohled na vzdělání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola rekapituluje zvláštní atributy celostního vědění, a to v jejich kontrastu s dobovým kontextem v počátcích novověkého myšlení. Představuje stručnou analýzu těch Komenského myšlenek, které souvisejí s jeho systémem pansofie ? zakládají možnost jednotného vědění, a zdůrazňují rozměr péče o duši, svět, přírodu. Uvádí přesahy a závěry pro současné vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Philosophy of participation : A holistic perspective on education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is based on a brief analysis of the universalist philosophy of Jan Amos Comenius in contrast with the prevailing trends at the beginning of 17th century. The principles of harmony, in which his system of pansophia is rooted, emphasize the dimension of care for spirit, world and nature. The original ideas of Comenius are still valid in the light of current transformation tendencies in science and pedagogy; inspiration for discussions about diversity of disciplines vs. unity of science, but also for ethical considerations concerned with the meaning and aim of life as a whole. The pansophic system of Jan Amos Comenius is based not only on his systematic quest for (universalistic) methodology, but overall arises from the idea of rectification.This philosophy is inspiring for those areas of human activity that are concerned with commitment, engagement, participation in society and transformation of the world.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vědění a participace : Teoretická východiska environmentálního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-246-1656-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    226

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly