Filosofie účasti : Holistický pohled na vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012211" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:00012211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Filosofie účasti : Holistický pohled na vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola rekapituluje zvláštní atributy celostního vědění, a to v jejich kontrastu s dobovým kontextem v počátcích novověkého myšlení. Představuje stručnou analýzu těch Komenského myšlenek, které souvisejí s jeho systémem pansofie ? zakládají možnost jednotného vědění, a zdůrazňují rozměr péče o duši, svět, přírodu. Uvádí přesahy a závěry pro současné vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Philosophy of participation : A holistic perspective on education
Popis výsledku anglicky
The chapter is based on a brief analysis of the universalist philosophy of Jan Amos Comenius in contrast with the prevailing trends at the beginning of 17th century. The principles of harmony, in which his system of pansophia is rooted, emphasize the dimension of care for spirit, world and nature. The original ideas of Comenius are still valid in the light of current transformation tendencies in science and pedagogy; inspiration for discussions about diversity of disciplines vs. unity of science, but also for ethical considerations concerned with the meaning and aim of life as a whole. The pansophic system of Jan Amos Comenius is based not only on his systematic quest for (universalistic) methodology, but overall arises from the idea of rectification.This philosophy is inspiring for those areas of human activity that are concerned with commitment, engagement, participation in society and transformation of the world.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vědění a participace : Teoretická východiska environmentálního vzdělávání
ISBN
978-80-246-1656-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Počet stran knihy
226
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—