E-learning na bázi spolupráce dvou elektronických prostředí ? LMS a wiki : Využití EnviWiki, elektronické encyklopedie o životním prostředí, ve vysokoškolské výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012716" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:00012716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
E-learning na bázi spolupráce dvou elektronických prostředí ? LMS a wiki : Využití EnviWiki, elektronické encyklopedie o životním prostředí, ve vysokoškolské výuce
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning není jen nástrojem pro rozvíjení znalostí a poznávacích schopností, ale také podporuje interaktivní přístup a budování komunity. Wiki software je užitečný v procesu vzdělávání ? vytváří informační prostory pro samostatnou práci, do nichž přispívají studenti, a podporuje tak sociální aspekty procesu výuky / učení. Komunikativní funkce wiki jsou předmětem výzkumu, pokud jde o přínos e-learningu ve srovnání s naplňováním tradičních cílů stanovených pedagogickými teoriemi. Tento článek ukazuje Web 2.0 nástroje a jejich vzdělávací potenciál. Představuje případovou studi e-learningových kurzů ve VŠ vzdělávání, kde jsou využity technické vlastnosti různých prostředí Web 2.0 v souvislosti s konkrétní potřebou interdisciplinárního přístupu ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
Název v anglickém jazyce
E-learning based on cooperation between two electronic environments - LMS and Wiki: Use Wikipedia, an electronic encyclopedia about the environment, in higher education
Popis výsledku anglicky
E-learning is not only a tool for knowledge management and the efficient development of cognitive qualities but also promotes interactivity and community building. Wiki software in particular is useful in the process of education for building independentlearning spaces to which students contribute, and it supports the social aspects of the teaching/learning process. The communicative features of wiki are the subject of the research regarding the added value of e-learning compared to traditional goals stated in educational theories. The article reviews Web 2.0 tool in terms of its educational potential. It presents a case study of HE e-learning courses where the technical properties of different environments in Web 2.0 are linked to the specific need for an interdisciplinary approach to education for sustainable development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2009
ISBN
978-80-210-4878-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
16. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—