Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A10089120" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:10089120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning is not only a tool for knowledge management and the efficient development of cognitive qualities but also promotes interactivity and community building. Wiki software in particular is useful in the process of education for building independentlearning spaces to which students contribute, and it supports the social aspects of the teaching/learning process. The communicative features of wiki are the subject of the research regarding the added value of e-learning compared to traditional goals stated in educational theories. The article reviews Web 2.0 tool in terms of its educational potential. It presents a case study of HE e-learning courses where the technical properties of different environments in Web 2.0 are linked to the specific need for an interdisciplinary approach to education for sustainable development.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning is not only a tool for knowledge management and the efficient development of cognitive qualities but also promotes interactivity and community building. Wiki software in particular is useful in the process of education for building independentlearning spaces to which students contribute, and it supports the social aspects of the teaching/learning process. The communicative features of wiki are the subject of the research regarding the added value of e-learning compared to traditional goals stated in educational theories. The article reviews Web 2.0 tool in terms of its educational potential. It presents a case study of HE e-learning courses where the technical properties of different environments in Web 2.0 are linked to the specific need for an interdisciplinary approach to education for sustainable development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 8TH EUROPEAN CONFERENCE ON E-LEARNING

  • ISBN

    978-1-906638-52-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACADEMIC CONFERENCES LTD.

  • Místo vydání

    NR READING, RG4 9AY, ENGLAND

  • Místo konání akce

    Bari, Italy

  • Datum konání akce

    29. 10. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000280732200020