Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A10089120" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:10089120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning is not only a tool for knowledge management and the efficient development of cognitive qualities but also promotes interactivity and community building. Wiki software in particular is useful in the process of education for building independentlearning spaces to which students contribute, and it supports the social aspects of the teaching/learning process. The communicative features of wiki are the subject of the research regarding the added value of e-learning compared to traditional goals stated in educational theories. The article reviews Web 2.0 tool in terms of its educational potential. It presents a case study of HE e-learning courses where the technical properties of different environments in Web 2.0 are linked to the specific need for an interdisciplinary approach to education for sustainable development.
Název v anglickém jazyce
Use of Wiki Tools for Raising the Communicative Aspect of Learning
Popis výsledku anglicky
E-learning is not only a tool for knowledge management and the efficient development of cognitive qualities but also promotes interactivity and community building. Wiki software in particular is useful in the process of education for building independentlearning spaces to which students contribute, and it supports the social aspects of the teaching/learning process. The communicative features of wiki are the subject of the research regarding the added value of e-learning compared to traditional goals stated in educational theories. The article reviews Web 2.0 tool in terms of its educational potential. It presents a case study of HE e-learning courses where the technical properties of different environments in Web 2.0 are linked to the specific need for an interdisciplinary approach to education for sustainable development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 8TH EUROPEAN CONFERENCE ON E-LEARNING
ISBN
978-1-906638-52-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
ACADEMIC CONFERENCES LTD.
Místo vydání
NR READING, RG4 9AY, ENGLAND
Místo konání akce
Bari, Italy
Datum konání akce
29. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000280732200020