Charakter indikátorů udržitelného rozvoje a indikátorů vzdělávání pro udržitelný rozvoj na mezinárodní úrovni
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F10%3A10089126" target="_blank" >RIV/00216208:11690/10:10089126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2010/envigogika-2010v3/426-charakter-indikatoru-udrzitelneho-rozvoje-a-indikatoru-vzdelavani-pro-udrzitelny-rozvoj-na-mezinarodni-urovni" target="_blank" >http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2010/envigogika-2010v3/426-charakter-indikatoru-udrzitelneho-rozvoje-a-indikatoru-vzdelavani-pro-udrzitelny-rozvoj-na-mezinarodni-urovni</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakter indikátorů udržitelného rozvoje a indikátorů vzdělávání pro udržitelný rozvoj na mezinárodní úrovni
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na přístupy, jimiž jsou monitorovány a vyhodnocovány vzdělávací aspekty v koncepci udržitelného rozvoje a vzdělávání pro udržitelný rozvoj na mezinárodní úrovni. Na základě obsahové analýzy řady dokumentů vztahujících se jak ke koncepci udržitelného rozvoje, tak ke koncepci vzdělávání pro udržitelný rozvoj, a sad indikátorů, které tyto dokumenty doprovázejí, docházejí autoři k tomu, že indikátory vzdělávání monitorující implementaci a dosahování cílů, ať už strategií udržitelného rozvoje nebo strategií vzdělávání pro udržitelný rozvoj, převažují procedurální indikátory, zpravidla kvantitativního charakteru. Autoři v textu zdůrazňují skutečnost, že koncepce udržitelného rozvoje úzce souvisejí s lidskými postoji a hodnotami a jejich proměnami vyvolanými mj. různými formami vzdělávaní. V závěru článku proto autoři navrhují, že by bylo velmi žádoucí doplnit existující indikátorové sady o indikátory popisující právě proměnu lidských postojů a hodnot.
Název v anglickém jazyce
The Nature of indicators for sustainable development and education for sustainable development on the international level
Popis výsledku anglicky
The main issue of the paper is to show how the educational aspects of the sustainable development concept or various aspects of education for sustainable development are monitored and evaluated on the international level. Based on a content analysis of selected documents related to the above concepts as well as on the analysis of the indicator sets that these documents follow the authors state that the indicators monitoring and evaluating the progress in SD and ESD are mostly procedural and quantitativeones. The authors emphasize that the concept of sustainable development is strongly value and attitude oriented, and change of the values and attitudes are, inter alia, affected by different types of education. Thus they suggest widening the existing indicator sets (related to sustainable development strategies as well as to strategies of education for sustainable development), and adding the indicators for monitoring and evaluating also the change of humans' values and attitudes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E09082" target="_blank" >7E09082: The European Community, represented by Commission of European Communities, Research Directorate-General</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010/V
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—