Higher education for sustainability - a change of education genre?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F14%3A10293846" target="_blank" >RIV/00216208:11690/14:10293846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/440/558" target="_blank" >http://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/440/558</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.440" target="_blank" >10.14712/18023061.440</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Higher education for sustainability - a change of education genre?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reflects on the role of universities in social changes, particularly in processes of societal transformation towards sustainable development. It is based on the document Peoples' Sustainability Treaty on Higher Education Towards Sustainable Development, produced for and introduced on the occasion of the Rio+20 Conference in 2012, which presents a vision for an overall transformation of universities related to the society-wide requirement for sustainable education involving every aspect of higher education institutions (curricula and teaching, campus operations, community engagement, cultural change). Within this framework, the authors demonstrate the main changes currently under way in higher education within six spheres that include: value-based preconditions for action, a holistic approach, knowledge management, an emphasis on learning processes and competencies (the importance of which is growing among education objectives), and methods of evaluating quality of learning p
Název v anglickém jazyce
Higher education for sustainability - a change of education genre?
Popis výsledku anglicky
This paper reflects on the role of universities in social changes, particularly in processes of societal transformation towards sustainable development. It is based on the document Peoples' Sustainability Treaty on Higher Education Towards Sustainable Development, produced for and introduced on the occasion of the Rio+20 Conference in 2012, which presents a vision for an overall transformation of universities related to the society-wide requirement for sustainable education involving every aspect of higher education institutions (curricula and teaching, campus operations, community engagement, cultural change). Within this framework, the authors demonstrate the main changes currently under way in higher education within six spheres that include: value-based preconditions for action, a holistic approach, knowledge management, an emphasis on learning processes and competencies (the importance of which is growing among education objectives), and methods of evaluating quality of learning p
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—