Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Knowledge for Competence Based Teaching: Transformative Processes in the Czech Education Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F15%3A10322047" target="_blank" >RIV/00216208:11690/15:10322047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Knowledge for Competence Based Teaching: Transformative Processes in the Czech Education Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reviews the concept of competence based teaching and outlines its implications for the engagement of schools in regional (sustainable) development. In educational practice, an understanding of regional specifics helps to form relationships to alocality and supports active involvement in the local community. This is the basis of "place based education" and attempts to introduce regionally-based textbooks and methodologies especially into education for sustainable development (ESD) in CR. The regional approach is also applicable at the university level where qualitative methods of inquiry are taught within case study-based education. Openness of the learning process towards other stakeholders and the specific context within a region or locality has implications in all areas of education: transformation with regards to educational goals, methods, outcomes, and assessment, as well as to the roles of actors in the teaching/learning process is observed. Desired competences for act

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Knowledge for Competence Based Teaching: Transformative Processes in the Czech Education Context

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reviews the concept of competence based teaching and outlines its implications for the engagement of schools in regional (sustainable) development. In educational practice, an understanding of regional specifics helps to form relationships to alocality and supports active involvement in the local community. This is the basis of "place based education" and attempts to introduce regionally-based textbooks and methodologies especially into education for sustainable development (ESD) in CR. The regional approach is also applicable at the university level where qualitative methods of inquiry are taught within case study-based education. Openness of the learning process towards other stakeholders and the specific context within a region or locality has implications in all areas of education: transformation with regards to educational goals, methods, outcomes, and assessment, as well as to the roles of actors in the teaching/learning process is observed. Desired competences for act

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teaching Profession: New Challenges - New Identities?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    48-56

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    LIT Verlag GmbH &amp; Co. KG Wien

  • Místo vydání

    Zürich

  • Kód UT WoS kapitoly