Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Principles. Teaching quality, ESD approaches and competence frameworks for educators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F15%3A10322799" target="_blank" >RIV/00216208:11690/15:10322799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ue4sd.eu/images/2015/UE4SD-Leading-Practice-PublicationBG.pdf" target="_blank" >http://www.ue4sd.eu/images/2015/UE4SD-Leading-Practice-PublicationBG.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Principles. Teaching quality, ESD approaches and competence frameworks for educators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary goals of Education for Sustainable Development (ESD) as they were consequently defined stress its humanistic orientation: the need to ensure human dignity in all aspects of life and to build respect for other cultures and next generations ina context specific way. To achieve this, new critical, futures-oriented and inclusive pedagogies should transform teaching and learning processes on all educational levels so that knowledge is developed and applied in an integrative way within a sustainability Framework. This requires the development and application of new educational principles based on active and participative approaches to learning and teaching, and consequently also complex transformation of educational systems as such: its policiesand priorities, principles, curricula and learning processes. Moreover, quality enhancement issues on the higher education level should pay attention to teaching/learning processes and approaches besides questions of educational content

  • Název v anglickém jazyce

    Principles. Teaching quality, ESD approaches and competence frameworks for educators

  • Popis výsledku anglicky

    The primary goals of Education for Sustainable Development (ESD) as they were consequently defined stress its humanistic orientation: the need to ensure human dignity in all aspects of life and to build respect for other cultures and next generations ina context specific way. To achieve this, new critical, futures-oriented and inclusive pedagogies should transform teaching and learning processes on all educational levels so that knowledge is developed and applied in an integrative way within a sustainability Framework. This requires the development and application of new educational principles based on active and participative approaches to learning and teaching, and consequently also complex transformation of educational systems as such: its policiesand priorities, principles, curricula and learning processes. Moreover, quality enhancement issues on the higher education level should pay attention to teaching/learning processes and approaches besides questions of educational content

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů