Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F15%3A10297971" target="_blank" >RIV/00216208:11690/15:10297971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.09.096" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.09.096</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.09.096" target="_blank" >10.1016/j.jclepro.2014.09.096</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Debates relevant to transdiciplinary and sustainability oriented teaching at the higher education level anticipate necessary transitions in curricula. This article describes an international sustainabilityoriented teaching and learning programme at the higher education level, where theoretical concepts developed over recent decades were applied in teaching practice, tested and reflected upon. The authors have operationalized conditions for learning success in a transdisciplinary learning environment, designed courses so that desirable competences were not only a by-product of sustainability oriented teaching, but its primary educational goal, developed (formative) assessment tools, observed the specifics of the environment in which particular courses have been realized (e-learning setting), and received feedback on students' perceptions of various aspects of their learning. While the content of the programme was concerned with the principles of sustainability, its methodological focus

  • Název v anglickém jazyce

    Design and evaluation of learning processes in an international sustainability oriented study programme. In search of a new educational quality and assessment method

  • Popis výsledku anglicky

    Debates relevant to transdiciplinary and sustainability oriented teaching at the higher education level anticipate necessary transitions in curricula. This article describes an international sustainabilityoriented teaching and learning programme at the higher education level, where theoretical concepts developed over recent decades were applied in teaching practice, tested and reflected upon. The authors have operationalized conditions for learning success in a transdisciplinary learning environment, designed courses so that desirable competences were not only a by-product of sustainability oriented teaching, but its primary educational goal, developed (formative) assessment tools, observed the specifics of the environment in which particular courses have been realized (e-learning setting), and received feedback on students' perceptions of various aspects of their learning. While the content of the programme was concerned with the principles of sustainability, its methodological focus

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Cleaner Production

  • ISSN

    0959-6526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    106

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1 November 2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    247-258

  • Kód UT WoS článku

    000359955900025

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84938212891