Evropská spolupráce ve vysokoškolské výuce za pomoci e-learningu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00009995" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00009995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Networking European Universities through e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
A case study of an e-learning course in higher education is presented with respect to the added value it brings to the learning environment. Students? evaluation of the more traditionally taught blended-learning course showed their specific interest in the technical support that ensures availability of the teaching material, fair assessment, and wider communication opportunities. On the basis of this interest, the course was developed into an e-learning version and is now used in international collaboration in ESD teaching. Based on the need for an open space for virtual student mobility, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) network of universities was established. This European initiative represents a functional model of collaboration ondifferent levels of education (Bachelors, Masters). This case study is focused on meeting learning objectives of ESD (education for sustainable development) in the virtual environment.
Název v anglickém jazyce
Networking European Universities through e-learning
Popis výsledku anglicky
A case study of an e-learning course in higher education is presented with respect to the added value it brings to the learning environment. Students? evaluation of the more traditionally taught blended-learning course showed their specific interest in the technical support that ensures availability of the teaching material, fair assessment, and wider communication opportunities. On the basis of this interest, the course was developed into an e-learning version and is now used in international collaboration in ESD teaching. Based on the need for an open space for virtual student mobility, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) network of universities was established. This European initiative represents a functional model of collaboration ondifferent levels of education (Bachelors, Masters). This case study is focused on meeting learning objectives of ESD (education for sustainable development) in the virtual environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—