Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainability online? Actors, hierarchies, and communication patterns in collaborative development of open educational resources

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10470689" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10470689 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11690/23:10470689

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5033-5.ch016" target="_blank" >https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5033-5.ch016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-5033-5.ch016" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-5033-5.ch016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainability online? Actors, hierarchies, and communication patterns in collaborative development of open educational resources

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of ESD is innovative, aiming to catalyse changes in the way we learn; in this context, new teaching/learning approaches and ESD pedagogies have been widely discussed in the literature. Digital media may also change the learning process if different actors including students are involved in co-creating learning content. The question raised in this chapter is whether these changes in the &quot;metabolism&quot; of information could contribute to the transformations foreseen by ESD, and how. The authors focus on open educational resources (OER) used in higher education, specifically wiki systems, and explore mutual relationships/hierarchies of actors involved in its development. In a case study, they discuss whether competences to collaboratively develop OER may support ESD competences, what the opportunities/limitations of this synergy are, and offer a framework to reflect academic writing processes from sustainability point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability online? Actors, hierarchies, and communication patterns in collaborative development of open educational resources

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of ESD is innovative, aiming to catalyse changes in the way we learn; in this context, new teaching/learning approaches and ESD pedagogies have been widely discussed in the literature. Digital media may also change the learning process if different actors including students are involved in co-creating learning content. The question raised in this chapter is whether these changes in the &quot;metabolism&quot; of information could contribute to the transformations foreseen by ESD, and how. The authors focus on open educational resources (OER) used in higher education, specifically wiki systems, and explore mutual relationships/hierarchies of actors involved in its development. In a case study, they discuss whether competences to collaboratively develop OER may support ESD competences, what the opportunities/limitations of this synergy are, and offer a framework to reflect academic writing processes from sustainability point of view.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digitalization, New Media, and Education for Sustainable Development

  • ISBN

    978-1-79985-033-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    247-263

  • Počet stran knihy

    328

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly