Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Open Education at Universities, Quo Vadis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14018QK" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14018QK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Open Education at Universities, Quo Vadis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The implementation of information and communication technology (ICT) in the education is in the next phase. After the development of the technical infrastructure, introducing the Learning Management Systems into the management of educational process andcreating Open Educational Resources (OER), the Massive Open Online Courses (MOOCs) are largely discussed nowadays. Engineering education is associated with industry. Fast technology changes required gaining new knowledge after the graduation at the university. There is need for further education. OER and MOOCs can be the tools for its realization. Creating OER is not an easy task for individual universities. A common Slovak educational environment for OER could be a solution according to the OER declarations.

  • Název v anglickém jazyce

    Open Education at Universities, Quo Vadis

  • Popis výsledku anglicky

    The implementation of information and communication technology (ICT) in the education is in the next phase. After the development of the technical infrastructure, introducing the Learning Management Systems into the management of educational process andcreating Open Educational Resources (OER), the Massive Open Online Courses (MOOCs) are largely discussed nowadays. Engineering education is associated with industry. Fast technology changes required gaining new knowledge after the graduation at the university. There is need for further education. OER and MOOCs can be the tools for its realization. Creating OER is not an easy task for individual universities. A common Slovak educational environment for OER could be a solution according to the OER declarations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA2013. Proceedings

  • ISBN

    978-1-4799-2161-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    419

  • Strana od-do

    73-78

  • Název nakladatele

    2013 IEEE

  • Místo vydání

    Košice/Budapest

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, Slovensko

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku