E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010011" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities
Popis výsledku v původním jazyce
Article presents case studies of e-learning courses in higher education and examins them with respect to the added value they bring to the learning environment. Main benefits from the use of virtual environment are following: E-learning is a tool for development of higher order thinking skills through the support of an active learning process and mutual communication. In terms of teaching practice, it upgrades planning and organization of the learning process. On the content side, the virtual environment is supportive for understanding complex issues - it gives an access to diverse resources and possibility to link different information and reflect mutual relations. Thus, the e-learning environment could be a starting point for "university level pedagogy". Description part of the article is focused on the existing higher education networks for sustainable development, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) and the PASDEL (practicing Sustainability through e-learning) networ
Název v anglickém jazyce
E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities
Popis výsledku anglicky
Article presents case studies of e-learning courses in higher education and examins them with respect to the added value they bring to the learning environment. Main benefits from the use of virtual environment are following: E-learning is a tool for development of higher order thinking skills through the support of an active learning process and mutual communication. In terms of teaching practice, it upgrades planning and organization of the learning process. On the content side, the virtual environment is supportive for understanding complex issues - it gives an access to diverse resources and possibility to link different information and reflect mutual relations. Thus, the e-learning environment could be a starting point for "university level pedagogy". Description part of the article is focused on the existing higher education networks for sustainable development, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) and the PASDEL (practicing Sustainability through e-learning) networ
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Proceedings of the 7th European Conference on e-Learning (ECEL)
ISBN
978-1-906638-22-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Academic Publishing Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Agia Napa, CYPRUS
Datum konání akce
6. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000263192600038