Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010011" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article presents case studies of e-learning courses in higher education and examins them with respect to the added value they bring to the learning environment. Main benefits from the use of virtual environment are following: E-learning is a tool for development of higher order thinking skills through the support of an active learning process and mutual communication. In terms of teaching practice, it upgrades planning and organization of the learning process. On the content side, the virtual environment is supportive for understanding complex issues - it gives an access to diverse resources and possibility to link different information and reflect mutual relations. Thus, the e-learning environment could be a starting point for "university level pedagogy". Description part of the article is focused on the existing higher education networks for sustainable development, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) and the PASDEL (practicing Sustainability through e-learning) networ

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning as an opportunity for virtual mobility and competence development within European Universities

  • Popis výsledku anglicky

    Article presents case studies of e-learning courses in higher education and examins them with respect to the added value they bring to the learning environment. Main benefits from the use of virtual environment are following: E-learning is a tool for development of higher order thinking skills through the support of an active learning process and mutual communication. In terms of teaching practice, it upgrades planning and organization of the learning process. On the content side, the virtual environment is supportive for understanding complex issues - it gives an access to diverse resources and possibility to link different information and reflect mutual relations. Thus, the e-learning environment could be a starting point for "university level pedagogy". Description part of the article is focused on the existing higher education networks for sustainable development, the Virtual Campus for a Sustainable Europe (VCSE) and the PASDEL (practicing Sustainability through e-learning) networ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Proceedings of the 7th European Conference on e-Learning (ECEL)

  • ISBN

    978-1-906638-22-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Agia Napa, CYPRUS

  • Datum konání akce

    6. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000263192600038