Autorita ve virtuálním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F11%3A10119010" target="_blank" >RIV/00216208:11690/11:10119010 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11230/11:10119010
Výsledek na webu
<a href="http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2011/envigogika-2011vi2/580-autorita-ve-virtualnim-vzdelavani" target="_blank" >http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2011/envigogika-2011vi2/580-autorita-ve-virtualnim-vzdelavani</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autorita ve virtuálním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
ITC technologie začínají v posledních desetiletích pronikat do různých oblastí společenského života, jednou z takovýchto oblastí je například právě vzdělávání. Objevují se nové formy vyučování nazývané e-learning či virtuální vzdělávání - tento název poukazuje mj. na specificitu vztahu učitele a žáka. Práce Autorita ve virtuálním vzdělávání se snaží odkrýt charakteristiky tohoto vztahu, který je podmíněn komunikací, jež se nemusí odehrávat v kontaktu tváří v tvář. Autorka vychází z teoretického rozboru(založeného především na relevantních dílech M. Webera a J. S. Colemana), na jehož základě realizovala případovou studii e-learningového kurzu Multiple Perspectives on Globalisation and Sustainable Development, který byl organizován Centrem pro otázky životního prostředí UK. V rámci tohoto kurzu je pak provedena obsahová analýza textů, které byly publikovány jak učiteli, tak studenty v elektronickém prostředí Moodle, zkoumány jsou i funkce tohoto prostředí. Tato analýza odhaluje, kdo jso
Název v anglickém jazyce
Authority in virtual education
Popis výsledku anglicky
In the past few decades ITC technologies have begun to penetrate various areas of social life. One of these areas is education. New forms of teaching and learning have appeared - for example, e-learning or virtual learning; this term refers to the specificity of the relationship between teacher and student. The work Authority in virtual education tries to uncover the characteristics of this relationship, which are substantially influenced by communication that excludes face-to-face contact. The author draws on a theoretical analysis (based primarily on the relevant works of Max Weber and JS Coleman), and on this basis she compiled the case study of the e-learning course Multiple Perspectives on Globalisation and Sustainable Development, which was organized by the Charles University Environment Centre. A content analysis was undertaken of the texts that were part of this course and which were published by both teachers and students in the Moodle electronic environment; the functions of
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—