Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining the Transition Toward Sustainability in Higher Education in Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F14%3A10293759" target="_blank" >RIV/00216208:11690/14:10293759 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ecoology.org/wp-content/uploads/Current-challenges-of-CE-07.pdf" target="_blank" >http://www.ecoology.org/wp-content/uploads/Current-challenges-of-CE-07.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining the Transition Toward Sustainability in Higher Education in Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the UN Decade for Education for Sustainable Development (DESD) nearing its end and evaluation of its achievements underway, this chapter looks very preliminarily at what the ESD state of affairs is in the field of higher education in Central Europe.A specific historical context has resulted in very different conditions for the implementation of ESD at the HE level in West versus East European countries. HE institutions in the Eastern countries of Central Europe over the past quarter century have faced multiple challenges associated with the transition to a post-socialist society: liberalization, the transformation to a market economy, the growing numbers of students, and deep systemic changes related to the Bologna Process, and inclusion within the European Higher Education Area. This chapter demonstrates the main principles of the SD -oriented HE transition and the trends in this field over the past 23 years as part of a comparative analysis of post-socialist Central European co

  • Název v anglickém jazyce

    Examining the Transition Toward Sustainability in Higher Education in Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    With the UN Decade for Education for Sustainable Development (DESD) nearing its end and evaluation of its achievements underway, this chapter looks very preliminarily at what the ESD state of affairs is in the field of higher education in Central Europe.A specific historical context has resulted in very different conditions for the implementation of ESD at the HE level in West versus East European countries. HE institutions in the Eastern countries of Central Europe over the past quarter century have faced multiple challenges associated with the transition to a post-socialist society: liberalization, the transformation to a market economy, the growing numbers of students, and deep systemic changes related to the Bologna Process, and inclusion within the European Higher Education Area. This chapter demonstrates the main principles of the SD -oriented HE transition and the trends in this field over the past 23 years as part of a comparative analysis of post-socialist Central European co

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Challenges of Central Europe: Society and Environment

  • ISBN

    978-80-7308-551-3

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    44-67

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly