Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Policy. ESD framing and professional development in European higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F15%3A10322800" target="_blank" >RIV/00216208:11690/15:10322800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ue4sd.eu/images/2015/UE4SD-Leading-Practice-PublicationBG.pdf" target="_blank" >http://www.ue4sd.eu/images/2015/UE4SD-Leading-Practice-PublicationBG.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Policy. ESD framing and professional development in European higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents a brief overview of the current education for sustainable development (ESD) scene in the global, regional and national context, and outlines ESD principles and policies relevant for educators' professional development in European higher education. It is concerned with the specifics of ESD in HE focusing on frameworks, strategies, institutional policies and conditions for individual initiatives at the bottom-up level. The roles of key actors and platforms advancing ESD policy in theEU and globally are also discussed. Global ESD actions and strategies such as the UN Decade on ESD, the Global Action Programme or the UNECE Strategy on ESD have helped to shape ESD responses by higher education institutions, providing a policy framework which can guide the implementation of ESD in national and regional policies, as well as in universities. As higher education institutions do not depend on national policies, being relatively autonomous in many areas of their operations,

  • Název v anglickém jazyce

    Policy. ESD framing and professional development in European higher education

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents a brief overview of the current education for sustainable development (ESD) scene in the global, regional and national context, and outlines ESD principles and policies relevant for educators' professional development in European higher education. It is concerned with the specifics of ESD in HE focusing on frameworks, strategies, institutional policies and conditions for individual initiatives at the bottom-up level. The roles of key actors and platforms advancing ESD policy in theEU and globally are also discussed. Global ESD actions and strategies such as the UN Decade on ESD, the Global Action Programme or the UNECE Strategy on ESD have helped to shape ESD responses by higher education institutions, providing a policy framework which can guide the implementation of ESD in national and regional policies, as well as in universities. As higher education institutions do not depend on national policies, being relatively autonomous in many areas of their operations,

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů