Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Higher Education for Sustainable Development in Czech Republic, Slovakia and Slovenia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F13%3A10210344" target="_blank" >RIV/00216208:11690/13:10210344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Higher Education for Sustainable Development in Czech Republic, Slovakia and Slovenia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education (HE) systems in 3 countries (Czech Republic, Slovakia and Slovenia) have been compared from the point of view of the national structure of HE sector, most common University model, international influences on national policies, percentageof enrolled students in HEIs and other factors. Roles of key institutions responsible for HE policy have been reflected with regard to the sustainability policies and actions, especially in relation to HE functions in teaching and research and its social responsibility. Policy measures such as national reforms addressing education for sustainable development have been analysed with focus on the structure of coordination, responsibilities and resources set for higher education for sustainable development. The author asks questions whether there are some ESD relating challenges for HE policy and/or obstacles for the implementation of ESD in HE policy expected for the next years. National and international framework for the Higher Educati

  • Název v anglickém jazyce

    Higher Education for Sustainable Development in Czech Republic, Slovakia and Slovenia

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education (HE) systems in 3 countries (Czech Republic, Slovakia and Slovenia) have been compared from the point of view of the national structure of HE sector, most common University model, international influences on national policies, percentageof enrolled students in HEIs and other factors. Roles of key institutions responsible for HE policy have been reflected with regard to the sustainability policies and actions, especially in relation to HE functions in teaching and research and its social responsibility. Policy measures such as national reforms addressing education for sustainable development have been analysed with focus on the structure of coordination, responsibilities and resources set for higher education for sustainable development. The author asks questions whether there are some ESD relating challenges for HE policy and/or obstacles for the implementation of ESD in HE policy expected for the next years. National and international framework for the Higher Educati

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Higher Education for Sustainable Development in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-88864-513-6

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    56-91

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Verlag fur Akademische Schriften

  • Místo vydání

    Bad Homburg

  • Kód UT WoS kapitoly