Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F16%3A10338215" target="_blank" >RIV/00216208:11690/16:10338215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf" target="_blank" >http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2015 se spojily nevládní organizace a další aktéři vzdělávání, aby společně formulovali principy vzdělávání, které by mohly být podkladem pro naplňování Cílů udržitelného rozvoje v této oblasti. Výsledkem jejich práce je vzdělávací Vize a soubor kompetencí globálního občana - široce diskutovaný a všeobecně přijatý dokument, na jehož základě lze prosazovat změny vzdělávacího systému. Článek popisuje proces tvorby a následné analýzy dokumentu v dotazníkovém šetření; vyvozuje závěry týkající se vyváženosti navržených oblastí vzdělávání i kompetencí v jejich rámci, a poukazuje k možnostem uplatnění tohoto konceptu ve vzdělávacích politikách v České republice. Uzavírá úvahou o roli občanské společnosti a jejím vztahu ke vzdělávacímu systému, který je v našich podmínkách formován do značné míry politicky, a tudíž je nestabilní.
Název v anglickém jazyce
Educational Vision for the Czech Republic in the context of SDGs
Popis výsledku anglicky
In 2015, NGOs and other actors in education worked together to formulate the principles of education which could meet the Sustainable Development Goals. The result of their work is an educational Vision and a set of competencies for global citizen in four domains. The Vision document was a widely discussed and universally accepted so that it can underpin necessary changes in the educational system. The article describes the process of discussion of the document and its subsequent analysis through the survey; derives conclusions concerning the balance of the proposed educational domains and competences within this framework, and points to the possibilities of application of this concept in educational policies in the Czech Republic. It concludes with the reflection on the role of civil society and its relationship with the educational system that is in our conditions based politically, and therefore unstable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Development and democracy. Sustainable World ith No One Left Behind
ISBN
978-80-89895-00-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
65-77
Název nakladatele
Pontis Foundation
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Slovensko
Datum konání akce
27. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—