Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F16%3A10338215" target="_blank" >RIV/00216208:11690/16:10338215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf" target="_blank" >http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2015 se spojily nevládní organizace a další aktéři vzdělávání, aby společně formulovali principy vzdělávání, které by mohly být podkladem pro naplňování Cílů udržitelného rozvoje v této oblasti. Výsledkem jejich práce je vzdělávací Vize a soubor kompetencí globálního občana - široce diskutovaný a všeobecně přijatý dokument, na jehož základě lze prosazovat změny vzdělávacího systému. Článek popisuje proces tvorby a následné analýzy dokumentu v dotazníkovém šetření; vyvozuje závěry týkající se vyváženosti navržených oblastí vzdělávání i kompetencí v jejich rámci, a poukazuje k možnostem uplatnění tohoto konceptu ve vzdělávacích politikách v České republice. Uzavírá úvahou o roli občanské společnosti a jejím vztahu ke vzdělávacímu systému, který je v našich podmínkách formován do značné míry politicky, a tudíž je nestabilní.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Vision for the Czech Republic in the context of SDGs

  • Popis výsledku anglicky

    In 2015, NGOs and other actors in education worked together to formulate the principles of education which could meet the Sustainable Development Goals. The result of their work is an educational Vision and a set of competencies for global citizen in four domains. The Vision document was a widely discussed and universally accepted so that it can underpin necessary changes in the educational system. The article describes the process of discussion of the document and its subsequent analysis through the survey; derives conclusions concerning the balance of the proposed educational domains and competences within this framework, and points to the possibilities of application of this concept in educational policies in the Czech Republic. It concludes with the reflection on the role of civil society and its relationship with the educational system that is in our conditions based politically, and therefore unstable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Development and democracy. Sustainable World ith No One Left Behind

  • ISBN

    978-80-89895-00-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    65-77

  • Název nakladatele

    Pontis Foundation

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Slovensko

  • Datum konání akce

    27. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku