Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F17%3A10370335" target="_blank" >RIV/00216208:11690/17:10370335 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/17:10370335

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávání pro udržitelný rozvoj stojí dlouhodobě v centru zájmu odborníků na celém světě a odráží všeobecnou snahu mezinárodních politik vzdělávat populaci tak, aby byly dosaženy cíle udržitelného rozvoje. Zcela novou výzvou na globální úrovni jsou tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), které byly v rámci agendy udržitelného rozvoje OSN přijaty v roce 2015 (OSN 2015). Tyto Cíle definují mj. nutnost rozvíjet u žáků znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje. Na základě všeobecného přijetí Cílů, mj. také Českou republikou, lze očekávat, že problematika udržitelného rozvoje se stane více akcentovaným tématem všeobecného vzdělávání. Příspěvek se zabývá tím, jak mohou být pro zvýšení povědomí žáků o dané problematice využity indikátory udržitelného rozvoje. Diskutovány jsou indikátory, které mají vztah k přírodovědnému vzdělávání, resp. výuce chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the sustainable development indicators in science education

  • Popis výsledku anglicky

    Education for the sustainable development is mostly seen by international and national policies as an essential tool for achieving sustainability goals. This is why scholars and other educational experts focus on this topic. The Sustainable Development Goals (SDGs) developed by the UN and adopted by world leaders in 2015 call now for actions by all countries to be achieved. These Goals define among others the necessity to acquire the knowledge and skills needed to promote sustainable development and the new approaches in formal education enabling to acquire appropriate knowledge and skills by students. The paper deals with sustainable development indicators that might be used as a didactic tool for enhancing knowledge and understanding of sustainable development. We present the indicators relevant for science education, and chemistry in particular.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie

  • ISBN

    978-80-7464-942-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    42-51

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku