Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F17%3A10370335" target="_blank" >RIV/00216208:11690/17:10370335 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/17:10370335
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj stojí dlouhodobě v centru zájmu odborníků na celém světě a odráží všeobecnou snahu mezinárodních politik vzdělávat populaci tak, aby byly dosaženy cíle udržitelného rozvoje. Zcela novou výzvou na globální úrovni jsou tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), které byly v rámci agendy udržitelného rozvoje OSN přijaty v roce 2015 (OSN 2015). Tyto Cíle definují mj. nutnost rozvíjet u žáků znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje. Na základě všeobecného přijetí Cílů, mj. také Českou republikou, lze očekávat, že problematika udržitelného rozvoje se stane více akcentovaným tématem všeobecného vzdělávání. Příspěvek se zabývá tím, jak mohou být pro zvýšení povědomí žáků o dané problematice využity indikátory udržitelného rozvoje. Diskutovány jsou indikátory, které mají vztah k přírodovědnému vzdělávání, resp. výuce chemie.
Název v anglickém jazyce
Application of the sustainable development indicators in science education
Popis výsledku anglicky
Education for the sustainable development is mostly seen by international and national policies as an essential tool for achieving sustainability goals. This is why scholars and other educational experts focus on this topic. The Sustainable Development Goals (SDGs) developed by the UN and adopted by world leaders in 2015 call now for actions by all countries to be achieved. These Goals define among others the necessity to acquire the knowledge and skills needed to promote sustainable development and the new approaches in formal education enabling to acquire appropriate knowledge and skills by students. The paper deals with sustainable development indicators that might be used as a didactic tool for enhancing knowledge and understanding of sustainable development. We present the indicators relevant for science education, and chemistry in particular.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7464-942-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
42-51
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
22. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—