Remote experiments in primary schoool science education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870740" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730" target="_blank" >10.3991/ijoe.v9i5.2730</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Remote experiments in primary schoool science education
Popis výsledku v původním jazyce
The development of new information technologies enables remote experimentation suitable for primary school science education. On the basis of the pilot research conducted in 2010 ? 2011 we designed the research carried out on six Slovak primary schools in 2011-2012. Our main goal was to examine the influence of the project-based learning with the support of remote experiments on the pupils? scientific literacy development and the sustainability of the acquired knowledge and skills. The gained result confirmed the positive influence of the proposed methodology on the development of scientific literacy, the knowledge sustainability and the associated skills. Furthermore, the rise of the pupils? interest in the subject matter was affirmed.
Název v anglickém jazyce
Remote experiments in primary schoool science education
Popis výsledku anglicky
The development of new information technologies enables remote experimentation suitable for primary school science education. On the basis of the pilot research conducted in 2010 ? 2011 we designed the research carried out on six Slovak primary schools in 2011-2012. Our main goal was to examine the influence of the project-based learning with the support of remote experiments on the pupils? scientific literacy development and the sustainability of the acquired knowledge and skills. The gained result confirmed the positive influence of the proposed methodology on the development of scientific literacy, the knowledge sustainability and the associated skills. Furthermore, the rise of the pupils? interest in the subject matter was affirmed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal ofOnline Engineering
ISSN
1868-1646
e-ISSN
—
Svazek periodika
1/2013,, 9
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
45-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—