Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remote experiments in primary schoool science education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870740" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v9i5.2730" target="_blank" >10.3991/ijoe.v9i5.2730</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remote experiments in primary schoool science education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of new information technologies enables remote experimentation suitable for primary school science education. On the basis of the pilot research conducted in 2010 ? 2011 we designed the research carried out on six Slovak primary schools in 2011-2012. Our main goal was to examine the influence of the project-based learning with the support of remote experiments on the pupils? scientific literacy development and the sustainability of the acquired knowledge and skills. The gained result confirmed the positive influence of the proposed methodology on the development of scientific literacy, the knowledge sustainability and the associated skills. Furthermore, the rise of the pupils? interest in the subject matter was affirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Remote experiments in primary schoool science education

  • Popis výsledku anglicky

    The development of new information technologies enables remote experimentation suitable for primary school science education. On the basis of the pilot research conducted in 2010 ? 2011 we designed the research carried out on six Slovak primary schools in 2011-2012. Our main goal was to examine the influence of the project-based learning with the support of remote experiments on the pupils? scientific literacy development and the sustainability of the acquired knowledge and skills. The gained result confirmed the positive influence of the proposed methodology on the development of scientific literacy, the knowledge sustainability and the associated skills. Furthermore, the rise of the pupils? interest in the subject matter was affirmed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal ofOnline Engineering

  • ISSN

    1868-1646

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1/2013,, 9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    45-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus