Indicator of quality for environmental articles on Wikipedia at the higher education level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F21%3A10411191" target="_blank" >RIV/00216208:11690/21:10411191 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/21:10411191
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Szq2OyUvcU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Szq2OyUvcU</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0165551519888607" target="_blank" >10.1177/0165551519888607</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Indicator of quality for environmental articles on Wikipedia at the higher education level
Popis výsledku v původním jazyce
Wikipedia is important in higher education because students and scholars often use it. Nevertheless, the issue of Wikipedia's quality is an obstacle for its use at the higher education level. In order to contribute to this discussion, we have proposed 'Verifiability by respected sources' as an indicator for assessing the quality of Wikipedia articles at the higher education level and conducted an analysis of the most frequently visited articles in the category of Environment on Wikipedia. Results show that these articles contain many unreferenced statements, so their usage at the higher education level is problematic. Therefore, we also propose specific steps for relevant actors that could help to improve the quality of Wikipedia.
Název v anglickém jazyce
Indicator of quality for environmental articles on Wikipedia at the higher education level
Popis výsledku anglicky
Wikipedia is important in higher education because students and scholars often use it. Nevertheless, the issue of Wikipedia's quality is an obstacle for its use at the higher education level. In order to contribute to this discussion, we have proposed 'Verifiability by respected sources' as an indicator for assessing the quality of Wikipedia articles at the higher education level and conducted an analysis of the most frequently visited articles in the category of Environment on Wikipedia. Results show that these articles contain many unreferenced statements, so their usage at the higher education level is problematic. Therefore, we also propose specific steps for relevant actors that could help to improve the quality of Wikipedia.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Information Science
ISSN
0165-5515
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
269-280
Kód UT WoS článku
000501946900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85077366668