Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personality-Based Lexical Differences in Services Adaptation Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A90101%2F21%3A10442047" target="_blank" >RIV/00216208:90101/21:10442047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Hxcs6wdJSx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Hxcs6wdJSx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personality-Based Lexical Differences in Services Adaptation Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the near future, the reality we live in will undergo a significant transformation caused by the development of advanced information technologies. Artificial intelligence, robots, virtual agents, as well as advanced intelligent virtual services will become ubiquitous. Available digital data and technologies can be used to create new services that are actively adapting to the user. The results presented in the article come from preliminary research indicating how to use data available in digital services to both proling users according to their personality, and providing them with personalised services. We will also present an idea how to use such analyses to create a personalized response from intelligent services. This can have a significant impact on lowering human-machine communication barriers and reducing technological exclusion. It can certainly improve the satisfaction and comfort of using services intelligent enough to be able to self-adapt to a user.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality-Based Lexical Differences in Services Adaptation Process

  • Popis výsledku anglicky

    In the near future, the reality we live in will undergo a significant transformation caused by the development of advanced information technologies. Artificial intelligence, robots, virtual agents, as well as advanced intelligent virtual services will become ubiquitous. Available digital data and technologies can be used to create new services that are actively adapting to the user. The results presented in the article come from preliminary research indicating how to use data available in digital services to both proling users according to their personality, and providing them with personalised services. We will also present an idea how to use such analyses to create a personalized response from intelligent services. This can have a significant impact on lowering human-machine communication barriers and reducing technological exclusion. It can certainly improve the satisfaction and comfort of using services intelligent enough to be able to self-adapt to a user.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technium

  • ISSN

    2668-778X

  • e-ISSN

    2668-778X

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    61-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus