EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F09%3A00037845" target="_blank" >RIV/00216224:14110/09:00037845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
Popis výsledku v původním jazyce
The policy statements describing the role of the biomedical physicist (and engineer) published by organizations representing biomedical physicists in Europe include the responsibility of contributing to the education of healthcare professionals. As a consequence, biomedical physicists provide educational services in most Faculties of Medicine / Health Sciences in Europe. In 2005, the EFOMP council set up a Special Interest Group to develop the role of the biomedical physics educator in such faculties and to work with other healthcare professional groups to produce updated European curricula for them. The effort of the group would provide a base for the progress of the role, enhance its relevance to contemporary healthcare professional education and provide input for future EFOMP policy documents regarding this important aspect of the role of the biomedical physicist.
Název v anglickém jazyce
EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
Popis výsledku anglicky
The policy statements describing the role of the biomedical physicist (and engineer) published by organizations representing biomedical physicists in Europe include the responsibility of contributing to the education of healthcare professionals. As a consequence, biomedical physicists provide educational services in most Faculties of Medicine / Health Sciences in Europe. In 2005, the EFOMP council set up a Special Interest Group to develop the role of the biomedical physics educator in such faculties and to work with other healthcare professional groups to produce updated European curricula for them. The effort of the group would provide a base for the progress of the role, enhance its relevance to contemporary healthcare professional education and provide input for future EFOMP policy documents regarding this important aspect of the role of the biomedical physicist.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IFMBE Proceedings, Vol. 25, World Congress on medical physics and biomedical engineering
ISBN
978-3-642-03897-6
ISSN
1680-0737
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Mnichov
Datum konání akce
7. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—