Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comprehensive SWOT audit of the role of the biomedical physicist in the education of healthcare professionals in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F10%3A00043527" target="_blank" >RIV/00216224:14110/10:00043527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comprehensive SWOT audit of the role of the biomedical physicist in the education of healthcare professionals in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although biomedical physicists provide educational services to the healthcare professions in the most universities in Europe, their precise role in the education of the healthcare professions has not been studied systematically. This paper reports the results of a SWOT audit for the role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions in Europe. Internal Strengths and Weaknesses of the role were identified through a qualitative survey of biomedical physics departments and biomedical physics curricula across Europe. External environmental Opportunities and Threats were identified through a systematic survey of the healthcare, healthcare professional education and higher education literature and categorized under standard political, economic, social-psychological, technological-scientific) categories. The paper includes an appendix of terminology.

  • Název v anglickém jazyce

    A comprehensive SWOT audit of the role of the biomedical physicist in the education of healthcare professionals in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Although biomedical physicists provide educational services to the healthcare professions in the most universities in Europe, their precise role in the education of the healthcare professions has not been studied systematically. This paper reports the results of a SWOT audit for the role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions in Europe. Internal Strengths and Weaknesses of the role were identified through a qualitative survey of biomedical physics departments and biomedical physics curricula across Europe. External environmental Opportunities and Threats were identified through a systematic survey of the healthcare, healthcare professional education and higher education literature and categorized under standard political, economic, social-psychological, technological-scientific) categories. The paper includes an appendix of terminology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Physica Medica : European Journal of Medical Physics

  • ISSN

    1120-1797

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus