Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F13%3A00069216" target="_blank" >RIV/00216224:14110/13:00069216 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/65269705:_____/13:#0002069
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590" target="_blank" >10.2196/jmir.2590</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET
Popis výsledku v původním jazyce
BACKGROUND: Medical Faculties Network (MEFANET) has established itself as the authority for setting standards for medical educators in the Czech Republic and Slovakia, 2 independent countries with similar languages that once comprised a federation and that still retain the same curricular structure for medical education. One of the basic goals of the network is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. OBJECTIVE: We present the educationportal AKUTNE.CZ as an important part of the MEFANET's content. Our focus is primarily on simulation-based tools for teaching and learning acute medicine issues. METHODS: Three fundamental elements of the MEFANET e-publishing system are described: (1) medical disciplines linker, (2) authentication/authorization framework, and (3) multidimensional quality assessment.
Název v anglickém jazyce
Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET
Popis výsledku anglicky
BACKGROUND: Medical Faculties Network (MEFANET) has established itself as the authority for setting standards for medical educators in the Czech Republic and Slovakia, 2 independent countries with similar languages that once comprised a federation and that still retain the same curricular structure for medical education. One of the basic goals of the network is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. OBJECTIVE: We present the educationportal AKUTNE.CZ as an important part of the MEFANET's content. Our focus is primarily on simulation-based tools for teaching and learning acute medicine issues. METHODS: Three fundamental elements of the MEFANET e-publishing system are described: (1) medical disciplines linker, (2) authentication/authorization framework, and (3) multidimensional quality assessment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.12.0050" target="_blank" >EE2.4.12.0050: Standardizace a sdílení vzdělávací platformy mezi lékařskými fakultami v rámci projektu MEFANET</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of medical Internet research
ISSN
1438-8871
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
298-311
Kód UT WoS článku
000324620300023
EID výsledku v databázi Scopus
—