Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F13%3A00069216" target="_blank" >RIV/00216224:14110/13:00069216 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/65269705:_____/13:#0002069

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2196/jmir.2590" target="_blank" >10.2196/jmir.2590</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    BACKGROUND: Medical Faculties Network (MEFANET) has established itself as the authority for setting standards for medical educators in the Czech Republic and Slovakia, 2 independent countries with similar languages that once comprised a federation and that still retain the same curricular structure for medical education. One of the basic goals of the network is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. OBJECTIVE: We present the educationportal AKUTNE.CZ as an important part of the MEFANET's content. Our focus is primarily on simulation-based tools for teaching and learning acute medicine issues. METHODS: Three fundamental elements of the MEFANET e-publishing system are described: (1) medical disciplines linker, (2) authentication/authorization framework, and (3) multidimensional quality assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive algorithms for teaching and learning acute medicine in the network of medical faculties MEFANET

  • Popis výsledku anglicky

    BACKGROUND: Medical Faculties Network (MEFANET) has established itself as the authority for setting standards for medical educators in the Czech Republic and Slovakia, 2 independent countries with similar languages that once comprised a federation and that still retain the same curricular structure for medical education. One of the basic goals of the network is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. OBJECTIVE: We present the educationportal AKUTNE.CZ as an important part of the MEFANET's content. Our focus is primarily on simulation-based tools for teaching and learning acute medicine issues. METHODS: Three fundamental elements of the MEFANET e-publishing system are described: (1) medical disciplines linker, (2) authentication/authorization framework, and (3) multidimensional quality assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.4.12.0050" target="_blank" >EE2.4.12.0050: Standardizace a sdílení vzdělávací platformy mezi lékařskými fakultami v rámci projektu MEFANET</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of medical Internet research

  • ISSN

    1438-8871

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    298-311

  • Kód UT WoS článku

    000324620300023

  • EID výsledku v databázi Scopus