Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F13%3A00074897" target="_blank" >RIV/00216224:14110/13:00074897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the interactive tools of the AKUTNE.CZ (part of MEFANET) and SEPSIS-Q portals for Problem Based Learning (PBL) sessions in medical education. The portals aim to be a comprehensive source of information and educational materials, covering all aspects of acute medicine for undergraduate medical students and health professionals. Our focus is mainly on simulation-based tools for teaching and learning algorithms in acute patient care, the backbone of the AKUTNE.CZ and SEPSIS-Q portals.Over the last five years, more than 30 interactive algorithms in the Czech and English languages (http://www.akutne.eu) have been developed and published online, allowing users to test and improve their knowledge and skills in the field of acute medicine. Additionally, we have created six SEPSIS-Q interactive scenarios in the Czech version.

  • Název v anglickém jazyce

    AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the interactive tools of the AKUTNE.CZ (part of MEFANET) and SEPSIS-Q portals for Problem Based Learning (PBL) sessions in medical education. The portals aim to be a comprehensive source of information and educational materials, covering all aspects of acute medicine for undergraduate medical students and health professionals. Our focus is mainly on simulation-based tools for teaching and learning algorithms in acute patient care, the backbone of the AKUTNE.CZ and SEPSIS-Q portals.Over the last five years, more than 30 interactive algorithms in the Czech and English languages (http://www.akutne.eu) have been developed and published online, allowing users to test and improve their knowledge and skills in the field of acute medicine. Additionally, we have created six SEPSIS-Q interactive scenarios in the Czech version.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MEFANET Journal

  • ISSN

    1805-9163

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    61-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus