Case-based interactive learning in Mefanet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00179906%3A_____%2F14%3A10285792" target="_blank" >RIV/00179906:_____/14:10285792 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11110/14:10285792 RIV/00216208:11150/14:10285792
Výsledek na webu
<a href="http://www.mefanet.cz/res/f/mefanet-book.pdf" target="_blank" >http://www.mefanet.cz/res/f/mefanet-book.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Case-based interactive learning in Mefanet
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter introduces a special extension of the MEFANET e-publishing system devoted to all types of serious games produced and shared across the education network. Presented herein are four different case studies demonstrating the results of efforts in creating advanced teaching and learning tools based on simulations and combined with up-to-date pedagogical methods, such as problem-based learning. Given that these case studies differ among themselves in many ways-either in a specific medical field or in technical or didactic processing-their descriptions in this chapter vary as well. AKUTNE.CZ interactive algorithms and SEPSIS-Q education scenarios- created at Masaryk University-are focused on the management of a wide range of acute patients and situations. PEDKAZ is a database of linear clinical cases in paediatrics following the principles of evidence-based medicine. EKAZUISTIKY are virtual cases delivering branched learning objects focused on optimal diagnostic procedures. The l
Název v anglickém jazyce
Case-based interactive learning in Mefanet
Popis výsledku anglicky
This chapter introduces a special extension of the MEFANET e-publishing system devoted to all types of serious games produced and shared across the education network. Presented herein are four different case studies demonstrating the results of efforts in creating advanced teaching and learning tools based on simulations and combined with up-to-date pedagogical methods, such as problem-based learning. Given that these case studies differ among themselves in many ways-either in a specific medical field or in technical or didactic processing-their descriptions in this chapter vary as well. AKUTNE.CZ interactive algorithms and SEPSIS-Q education scenarios- created at Masaryk University-are focused on the management of a wide range of acute patients and situations. PEDKAZ is a database of linear clinical cases in paediatrics following the principles of evidence-based medicine. EKAZUISTIKY are virtual cases delivering branched learning objects focused on optimal diagnostic procedures. The l
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F869" target="_blank" >FR-TI3/869: Virtuální pacient - trenažér pro lékařskou výuku</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Computer applications, systems and networks for medical education. MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network
ISBN
978-80-904731-9-5
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
111-145
Počet stran knihy
230
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—