Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case-based interactive learning in Mefanet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00179906%3A_____%2F14%3A10285792" target="_blank" >RIV/00179906:_____/14:10285792 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11110/14:10285792 RIV/00216208:11150/14:10285792

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mefanet.cz/res/f/mefanet-book.pdf" target="_blank" >http://www.mefanet.cz/res/f/mefanet-book.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case-based interactive learning in Mefanet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter introduces a special extension of the MEFANET e-publishing system devoted to all types of serious games produced and shared across the education network. Presented herein are four different case studies demonstrating the results of efforts in creating advanced teaching and learning tools based on simulations and combined with up-to-date pedagogical methods, such as problem-based learning. Given that these case studies differ among themselves in many ways-either in a specific medical field or in technical or didactic processing-their descriptions in this chapter vary as well. AKUTNE.CZ interactive algorithms and SEPSIS-Q education scenarios- created at Masaryk University-are focused on the management of a wide range of acute patients and situations. PEDKAZ is a database of linear clinical cases in paediatrics following the principles of evidence-based medicine. EKAZUISTIKY are virtual cases delivering branched learning objects focused on optimal diagnostic procedures. The l

  • Název v anglickém jazyce

    Case-based interactive learning in Mefanet

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter introduces a special extension of the MEFANET e-publishing system devoted to all types of serious games produced and shared across the education network. Presented herein are four different case studies demonstrating the results of efforts in creating advanced teaching and learning tools based on simulations and combined with up-to-date pedagogical methods, such as problem-based learning. Given that these case studies differ among themselves in many ways-either in a specific medical field or in technical or didactic processing-their descriptions in this chapter vary as well. AKUTNE.CZ interactive algorithms and SEPSIS-Q education scenarios- created at Masaryk University-are focused on the management of a wide range of acute patients and situations. PEDKAZ is a database of linear clinical cases in paediatrics following the principles of evidence-based medicine. EKAZUISTIKY are virtual cases delivering branched learning objects focused on optimal diagnostic procedures. The l

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F869" target="_blank" >FR-TI3/869: Virtuální pacient - trenažér pro lékařskou výuku</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Computer applications, systems and networks for medical education. MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network

  • ISBN

    978-80-904731-9-5

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    111-145

  • Počet stran knihy

    230

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly