Practical use of medical terminology in curriculum mapping
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F15%3A00083346" target="_blank" >RIV/00216224:14110/15:00083346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compbiomed.2015.05.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.compbiomed.2015.05.006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compbiomed.2015.05.006" target="_blank" >10.1016/j.compbiomed.2015.05.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical use of medical terminology in curriculum mapping
Popis výsledku v původním jazyce
Background: Various information systems for medical curriculum mapping and harmonization have been developed and successfully applied to date. However, the methods for exploiting the datasets captured inside the systems are rather lacking. Method: We reviewed the existing medical terminologies, nomenclatures, coding and classification systems in order to select the most suitable one and apply it in delivering visual analytic tools and reports for the benefit of medical curriculum designers and innovators. Results: A formal description of a particular curriculum of general medicine is based on 1347 learning units covering 7075 learning outcomes. Two data-analytical reports have been developed and discussed, showing how the curriculum is consistent withthe MeSH thesaurus and how the MeSH thesaurus can be used to demonstrate interconnectivity of the curriculum through association analysis.
Název v anglickém jazyce
Practical use of medical terminology in curriculum mapping
Popis výsledku anglicky
Background: Various information systems for medical curriculum mapping and harmonization have been developed and successfully applied to date. However, the methods for exploiting the datasets captured inside the systems are rather lacking. Method: We reviewed the existing medical terminologies, nomenclatures, coding and classification systems in order to select the most suitable one and apply it in delivering visual analytic tools and reports for the benefit of medical curriculum designers and innovators. Results: A formal description of a particular curriculum of general medicine is based on 1347 learning units covering 7075 learning outcomes. Two data-analytical reports have been developed and discussed, showing how the curriculum is consistent withthe MeSH thesaurus and how the MeSH thesaurus can be used to demonstrate interconnectivity of the curriculum through association analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers in Biology and Medicine
ISSN
0010-4825
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
August 01
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
74-82
Kód UT WoS článku
000358269300009
EID výsledku v databázi Scopus
—