Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly v hodnotě dioptrického nálezu u dětí v závislosti na použití cykloplegie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F16%3A00091443" target="_blank" >RIV/00216224:14110/16:00091443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly v hodnotě dioptrického nálezu u dětí v závislosti na použití cykloplegie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyšetřování zrakové ostrosti u dětí se potýká hned s několika úskalími. V první řadě je třeba si uvědomit, že zraková ostrost se v průběhu prvních let života teprve vyvíjí a nelze ji srovnávat se zrakovou schopností dospělých. Další otázka, která se nabízí, je samotná komunikace s dětmi a od ní se odvíjející způsob, jakým vyšetření provedeme. U nejmenších dětí nám nezbude nic jiného, než se spoléhat na hodnoty naměřené objektivně, u dětí předškolních a školáků se lze dopátrat i subjektivního dokorigování volbou vhodných testů úměrných schopnostem dítěte. Poslední z výčtu problémů je velká akomodační schopnost dětí a s tím spojená nesprávná diagnostika refrakční vady. Proto se jeví nezbytné používat při pátrání po vhodné korekci cykloplegii k vyloučení akomodačního vlivu.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in refraction of children with and without cycloplegia

  • Popis výsledku anglicky

    Examination of visual acuity in children fights with a few pitfalls. In the first place we must realize fact, that visual acuity is developing during the first years of life and so we can’t compare it with the visual skills of adults. Another issue, that emerges, is communication with children and method of examination, which depends on options of communication. We can use only objective methods at the smallest children. Preschool children and schoolchildren could be examined by subjective tests depending on their skills. The next problem is large accommodative ability of children which is connected with incorrect diagnosis of refractive errors. Therefore, it is necessary to use cycloplegia to eliminate the influence of accommodation, when we are searching for suitable correction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FF - ORL, oftalmologie, stomatologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VII. celostátní studentská konference optometrie a ortoptiky s mezinárodní účastí : sborník přednášek a posterů

  • ISBN

    9788070135839

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    10-17

  • Název nakladatele

    NCONZO

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku