Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdání a skutečnost v otázkách etické povahy (teorie přání)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00019770" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00019770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    La relazione tra apparenza e realta nelle questioni etiche secondo Aristotele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consideriamo la relazione tra apparenza e realta nelle questioni etiche. La trattazione aristotelica del rapporto tra la dialettica, la scienza e la realta puo essere spiegata nei termini di una dottrina metafisica piu fondamentale riguardante il rapporto tra le facolta umane e i loro oggetti. Se vogliamo lasciare aperta la possibilita di distinguere tra un uso esperto e uno inesperto delle facolta, possiamo dire che gli oggetti delle facolta dell esperto sono quelle cose che costituiscono veramente cioche gli oggetti delle facolta dell altro (il non esperto) sembrano essere. Ora, Aristotele propone che, &quot;in questui casi, si deve ritenere che cio che appare all'uomo buono e veramente cos e&quot; (EN, K5, 1176a15-16). Questo esprime in modo perentorio la convinzione di Aristotele che la realta (einai) e lapparenza (phainestain) non si escludono tra di loro.

  • Název v anglickém jazyce

    Appearence and Reality in The Ethical Matters According To Aristotle

  • Popis výsledku anglicky

    Aristotle's account of the relation between dialectic, science and reality may be explained in terms of a more basic metaphysical doctrine of the relation between human faculties and their objects. If we are to allow scope for the distinction between theexpert and non-expert use of faculties, this can be achieved by saying that the objects of the experts faculty are those things which really are what the objects of the others the non-experts faculties seem to be. See Aristotle, Nic. Eth. K5, 1176a15-16. This expresses forcefully Aristotle's belief that reality (einai) and appearance (phainesthai) do not exclude each other.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F94%2F1815" target="_blank" >GA408/94/1815: Estetika sv. Augustina a prameny k ní</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Antonio Da Re, Gabriele De Anna: Virtu, Natura e Normativita

  • ISBN

    88-7115-432-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    39-49

  • Název nakladatele

    Il Poligrafo

  • Místo vydání

    Padova

  • Místo konání akce

    Universita di Padova, Italia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku