Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016540" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje některé výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zaměřeného na vzdělávání dospělých realizovaného v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje podporovaného Ministerstvem práce a sociálních věcí a realizovaného na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Článek se zabývá především problematikou vzdělávacích potřeb coby stavu jistého vzdělanostního či kompetenčního nedostatku.Řeší otázku, v jaké míře čeští dospělí po ukončení počátečního vzdělávání mají potřebu dále se vzdělávat a v jaké míře ji skutečně realizují. Dále jsou v textu hledány souvislosti mezi povahou vzdělávacích potřeb a individuálních charakteristik dospělých, kteří do dalšího vzdělávání vstupují, respektive nevstupují. Diskutován je vliv profesního a ekonomického postavení, vzdělání, věku i některých jemnějších subjektivních proměnných, jako jsou budoucí životní plány jednotlivce.
Název v anglickém jazyce
Educational Needs in Relation to Participation in Adult Education
Popis výsledku anglicky
The article presents some of the results of a representative questionnaire survey concerned with adult education which was carried out as part of the project "Adult Education in Different Phases of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities for Development", funded by the Ministry of Employment and Social Affairs and conducted at the Institute of Educational Sciences of the Faculty of Arts at Masaryk University in Brno. The article focuses primarily on the question of educational needs defined in terms of the insufficiency of preceding education or qualification. It addresses the question of the extent to which Czech adults who have finished the initial education require further education and the extent to which they really obtain it. The authors also identifies connections between the character of educational needs and different profiles of the adults who undertake further education or fail to do so. Factors discussed include professional and economic status
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
3330-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
140-151
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—