Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891312" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/fulltext.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1602/fulltext.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20160602106" target="_blank" >10.11118/lifele20160602106</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na kompetence lektora vzdělávání dospělých ve vztahu k formulování požadavků směřujícím k jeho úspěšné vzdělávací činnosti. Odpovídá na otázku, jak samotní lektoři firemního vzdělávání vnímají své kompetence, co považují za stěžejní, co vše se odráží do přípravy a rozvoje kompetencí lektora, a to během firemního vzdělávání dospělých. Jde o výsledky výzkumného šetření realizovaného formou zpracování myšlenkových map a jejich následné obsahové analýzy. Výzkumný soubor tvořilo 41 lektorů dalšího vzdělávání, kteří prostřednictvím myšlenkové mapy popisovali oblasti, které považují pro výkon své profese za podstatné. Na základě výsledků byl vytvořen kompetenční model "tří O", který je zjednodušujícím vyjádřením toho, co považují lektoři ve vztahu k úspěšné vzdělávací činnosti za důležité.
Název v anglickém jazyce
Corporate Education Lecturers' Wiew of the Factors of Success of their Educational Activity
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the competences of lecturer of adult education in relation to the formulation of requirements leading to his successful educational activity. It provides an answer to how the corporate education lecturers perceive their competences, what they consider crucial, what is reflected in the lesson planning and development of competences of the lecturer during corporate education of adults. It presents results of the survey research realized in the form of mind map processing and their further content analysis. Research sample consisted of 41 lecturers of further education who through the mind map described areas which they consider crucial for performance of their profession. Based on the results a competence model was created which represents a simplified formulation of what the lecturers consider important in relation to their successful educational activity.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"106 ? 117"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—