Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000219" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf" target="_blank" >https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Rychlost změn v ekonomice a v technologiích, digitalizace a automatizace podnikových procesů vede ke zvýšeným požadavkům na vzdělávání zaměstnanců. Významně se zvyšují nároky na rozvoj profesních, měkkých kompetencí (soft skills) a aktuálně se důraz klade i na rozvoj digitálních kompetencí zaměstnanců. Pro rozvoj vzdělávání dospělých je mimořádně důležitý aplikovaný výzkum. V této souvislosti jsou v příspěvku prezentovány výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů na vybrané aspekty profesního vzdělávání dospělých. Výzkum prokázal, že respondenti (n = 130) považují profesní vzdělávání za důležité, přičemž preferují propojení vzdělávání na praxi. Dále při dosahování vzdělávacích cílů preferují kombinaci tradičních a aktivizačních metod na bázi zážitkového učení. Kromě rozvoje profesních kompetencí považují za důležité rozvíjet kompetence sociální, komunikační a digitální. Zejména respondenti s praxí delší než 30 let považují za nejdůležitější sociální kompetence.
Název v anglickém jazyce
Current problems of vocational adult education
Popis výsledku anglicky
The speed of change in the economy and in technology, digitization and automation of business processes leads to increased demands on employee training. The demands on the development of professional, soft competencies (soft skills) are significantly increasing, and currently the emphasis is also placed on the development of digital competencies of employees. Applied research is extremely important for the development of adult education. In this context, the paper presents the results of empirical research, which aimed to determine the attitudes of respondents to selected aspects of vocational adult education. Research has shown that respondents (n = 130) consider vocational education to be important, preferring to link education to practice. Furthermore, when achieving educational goals, they prefer a combination of traditional and activating methods based on experiential learning. In addition to developing professional competencies, they consider it important to develop social, communication and digital competences. In particular, respondents with more than 30 years of experience consider social competences to be the most important.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manažer
ISSN
1803-5213
e-ISSN
1803-9324
Svazek periodika
15. ročník
Číslo periodika v rámci svazku
Mimořádne číslo
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
149-158
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—