Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000219" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf" target="_blank" >https://www.ceua.cz/_files/ugd/ddd14b_8844e34a6ddf4b2bb11ab31b5d9c5b6f.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální problémy profesního vzdělávání dospělých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rychlost změn v ekonomice a v technologiích, digitalizace a automatizace podnikových procesů vede ke zvýšeným požadavkům na vzdělávání zaměstnanců. Významně se zvyšují nároky na rozvoj profesních, měkkých kompetencí (soft skills) a aktuálně se důraz klade i na rozvoj digitálních kompetencí zaměstnanců. Pro rozvoj vzdělávání dospělých je mimořádně důležitý aplikovaný výzkum. V této souvislosti jsou v příspěvku prezentovány výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů na vybrané aspekty profesního vzdělávání dospělých. Výzkum prokázal, že respondenti (n = 130) považují profesní vzdělávání za důležité, přičemž preferují propojení vzdělávání na praxi. Dále při dosahování vzdělávacích cílů preferují kombinaci tradičních a aktivizačních metod na bázi zážitkového učení. Kromě rozvoje profesních kompetencí považují za důležité rozvíjet kompetence sociální, komunikační a digitální. Zejména respondenti s praxí delší než 30 let považují za nejdůležitější sociální kompetence.

  • Název v anglickém jazyce

    Current problems of vocational adult education

  • Popis výsledku anglicky

    The speed of change in the economy and in technology, digitization and automation of business processes leads to increased demands on employee training. The demands on the development of professional, soft competencies (soft skills) are significantly increasing, and currently the emphasis is also placed on the development of digital competencies of employees. Applied research is extremely important for the development of adult education. In this context, the paper presents the results of empirical research, which aimed to determine the attitudes of respondents to selected aspects of vocational adult education. Research has shown that respondents (n = 130) consider vocational education to be important, preferring to link education to practice. Furthermore, when achieving educational goals, they prefer a combination of traditional and activating methods based on experiential learning. In addition to developing professional competencies, they consider it important to develop social, communication and digital competences. In particular, respondents with more than 30 years of experience consider social competences to be the most important.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manažer

  • ISSN

    1803-5213

  • e-ISSN

    1803-9324

  • Svazek periodika

    15. ročník

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Mimořádne číslo

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    149-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus