Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908234" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se tematicky zaměřuje na otázku využívání metody myšlenkové mapy v oblasti vzdělávání dospělých. Text ilustruje využití této metody při mapování pohledů lektorů dalšího vzdělávání na podmínky a okolnosti, které ovlivňují jejich úspěšné profesní působení. K identifikaci těchto proměnných bylo využito analýzy myšlenkových map zpracovaných lektory dalšího vzdělávání působících v korporátním prostředí. Doplňující výzkumnou metodou byly řízené rozhovory s cílovou skupinou, v jejichž rámci byla upřesněna jejich stanoviska, která se promítla do volby uvedených kategorií v myšlenkových mapách. Cílem výzkumného šetření, prezentovaného podrobněji v článku Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti (Procházka & Vítečková, 2016), bylo zjistit, co je důležité dle samotných lektorů pro úspěšné firemní vzdělávání. Zadání, tedy instrukce pro zpracování myšlenkové mapy vycházela ze stanoveného výzkumného problému, a to Jaké základní oblasti se podle interních firemních lektorů promítají do úspěšnosti vzdělávání?
Název v anglickém jazyce
Mind maps: Using the method to name variables influencing the success of the teaching profession
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses thematically on the use of the mind map method in adult education. The text illustrates the use of this method in mapping the perspectives of further education lecturers on the conditions and circumstances that influence their successful professional practice. An analysis of mind maps produced by continuing education lecturers working in corporate environments was used to identify these variables. A complementary research method was guided interviews with the target group, in which their opinions were refined and reflected in the choice of the categories mentioned in the mind maps. The aim of the research investigation, presented in more detail in the article The view of corporate training lecturers on the success factors of their training activities (Procházka & Vítečková, 2016), was to find out what is important, according to the lecturers themselves, for successful corporate training. The assignment, i.e. the instructions for the development of the mind map, was based on the stated research problem, namely What are the key areas that internal corporate trainers believe translate into training success?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učení a vzdělávání dospělých : kontexty, teorie a výzkumy
ISBN
978-80-271-3914-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
353-362
Počet stran knihy
395
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—