Reqirements on the post of an educator of the elderly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578050" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Die an die Position des Seniorenedukators gestelllte Ansprüche
Popis výsledku v původním jazyce
Einer von den wesentlichsten Faktoren im Ausbildungsprozess bei den SeniorInnen ist der Edukator. Die Edukation der SeniorInnen wegen ihres Spezifikums stellt an die Persönlichkeit, die diese Tätigkeit durchführt, viele Ansprüche, die als Objekt zu Forschungen und Diskusionen dienen. In der Tschechischen Republik ist aber ständig die Vorbereitung der EdukatorInnen für Seniorenausbildung und Kultivierung ihrer Kompetenzen versäumt und unterschätzt.
Název v anglickém jazyce
Reqirements on the post of an educator of the elderly
Popis výsledku anglicky
Education of the elderly is considered one of the ways of raising a person’s personal dignity and thus their quality of life. Perhaps the most important factor in this process is the personality of an educator. It is the educator upon whom there are many requirements for the specification which is a subject of research and discussion. Despite this fact training of educators for the elderly education and cultivations of their competences is still very neglected and underestimated in the Czech Republic. The article deals with preparation of educators for programmes for the elderly and development of their competences in the Czech Republic with the aim to highlight the absence of unified formal preparation of the educator. The introduction of the article explains the author´s motivation for the stated topic. The next part is aimed at education of the elderly as such and its importance. The focus is on the role of the educator of the elderly and the present state of their education and development of their competences. Further, the progress of research results will be presented, which is directed at the analysis of lecturing activities of the individuals working with the elderly as well as parallel aims of stating their profession competences as a required state. The conclusion evaluates presupposed use of the results of the thesis.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Journal "ScienceRise: Pedagogical education“
ISSN
2313-6286
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
14-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—