Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Competences of Nurses in Elderly Patients Education and Counselling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584283" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Competences of Nurses in Elderly Patients Education and Counselling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with key competences of nurses in elderly patient education and counselling. The aim is to classify the level of key competences of nurses in elderly patient counselling and the way of reflecting these variables in the reality of clinical practice. Knowledge and skills of nurses in elderly patient counselling belong to observed variables. Another goal of the paper is to find out how nurses are provided with support for planning, implementing and evaluating the quality of elderly education in practice. Partial results of quantitative research will be presented in this text. The research sampling was purposive as it was composed of nurses working in geriatrics, long-term care or internal departments. One of the aims was to point out the importance of appropriate preparation and cultivation of competences of nurses counselling elderly patients. The aim of paper is also to emphasize the need to respect the specifics of elderly education.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Competences of Nurses in Elderly Patients Education and Counselling

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with key competences of nurses in elderly patient education and counselling. The aim is to classify the level of key competences of nurses in elderly patient counselling and the way of reflecting these variables in the reality of clinical practice. Knowledge and skills of nurses in elderly patient counselling belong to observed variables. Another goal of the paper is to find out how nurses are provided with support for planning, implementing and evaluating the quality of elderly education in practice. Partial results of quantitative research will be presented in this text. The research sampling was purposive as it was composed of nurses working in geriatrics, long-term care or internal departments. One of the aims was to point out the importance of appropriate preparation and cultivation of competences of nurses counselling elderly patients. The aim of paper is also to emphasize the need to respect the specifics of elderly education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IOSR Journal of Nursing and Health Science

  • ISSN

    2320-1940

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    87-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus