Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní a osobní kompetence jako klíčové prvky ve vzdělávání zdravotních sester

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní a osobní kompetence jako klíčové prvky ve vzdělávání zdravotních sester

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá postavením a úlohou zdravotních sester ve společnosti, jako zástupců pracovníků pomáhajících profesí, přičemž je primárně zaměřen na vymezení a charakteristiku jejich klíčových pracovních a osobních kompetencí, s důrazem na možnosti jejích rozvíjení v rámci celoživotního vzdělávání. Zmíněna jsou také legislativní omezení a metodické pokyny věnující se oblasti povinného kontinuálního vzdělávání zdravotních sester, do nichž rozvoj kompetencí spadá. Součástí příspěvku jsou i komentované výsledky již provedených průzkumů věnovaných problematice kompetencí. Dále je obsahem článku konkretizace praktického využívání získaných kompetencí v každodenní pracovní činnosti zdravotní sestry, včetně vymezení specifických technik jejich rozvoje, v kontextu mentorského vedení jako vhodné cesty k modifikaci a efektivní aplikaci konkrétních klíčových kompetencí. Ty jsou u pomáhajících profesí důležité zejména ve vztahu k syndromu pomocníka a syndromu vyhoření, které jsou s povoláním zdravotní sestry úzce spjaty.

  • Název v anglickém jazyce

    Work and personal skills as key elements in nursing education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the position and the role of nurses in society, as representatives assisting staff, and is primarily focused on the identification and characterization of their key labor and personal skills, with emphasis on the possibility of its development in the context of lifelong learning. There are also mentioned legislative restrictions and guidelines dealing with the field of compulsory continuous education of nurses, in which competency development falls. Part of the paper creates also commented results already carried out surveys dealing with the issue of competencies.Furthermore, the content of the paper is concretization of the practical use of acquired skills in daily work nurses, including defining specific techniques for their development, in the context of the mentoring guidance as appropriate ways to modify and effective application of key competencies. They are especially important by the helping proffesions in relation to the helper syndrome and burnout, which are closely linked with the job of nurse. The paper deals with the position and the role of nurses in society, as representatives assisting staff, and is primarily focused on the identification and characterization of their key labor and personal skills, with emphasis on the possibility of its development in the context of lifelong learning. There are also mentioned legislative restrictions and guidelines dealing with the field of compulsory continuous education of nurses, in which competency development falls. Part of the paper creates also commented results already carried out surveys dealing with the issue of competencies.Furthermore, the content of the paper is concretization of the practical use of acquired skills in daily work nurses, including defining specific techniques for their development, in the context of the mentoring guidance as appropriate ways to modify and effective application of key competencies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života

  • ISBN

    978-80-906287-5-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    99-112

  • Název nakladatele

    Ohře media

  • Místo vydání

    Žatec

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku