Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K definování výstupů z učení v ošetřovatelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F16%3A10337036" target="_blank" >RIV/00216208:11130/16:10337036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fnmotol.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1711/sbornik-cmo-2016-15092016-final.pdf" target="_blank" >http://www.fnmotol.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1711/sbornik-cmo-2016-15092016-final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K definování výstupů z učení v ošetřovatelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje kompetencím mentorů klinické ošetřovatelské praxe, které jsou nezbytné k formování a rozvoji souboru klíčových znalostí a dovedností nezbytných k úspěšnému vykonávání této role. Pro účely tohoto příspěvku je pozornost zaměřena na důležitou souvislost v posuzování kompetencí a hodnocení výkonu pedagogů, v součinnosti se zaváděním kvalifikačního rámce v institucích terciárního vzdělávání, kde výstupy z učení jsou charakteristickou orientací na studenta. Následuje prezentace vlastního kvantitativního výzkumu, který proběhl formou autoevaluačního dotazníkového šetření u 71 respondentů - absolventů certifikovaného kurzu na 2. LF UK a ve FN Motol a u 38 respondentů, kteří certifikovaný kurz absolvovali v jiných akreditovaných zařízeních. V oblasti znalostí a dovedností přinesla autoevaluace mentorů pozitivní výsledky. Mentoři se cítí být dobře připraveni pro výkon své role a požadované znalosti a dovednosti uplatňují v praxi. Byly zároveň zjištěny rozdíly v přístupu při realizaci certifikovaných kurzů, které podporovaly buď pedagogický model mentoringu nebo podpůrný model mentoringu. Příspěvek dále obsahuje vybrané výsledky dotazníkového šetření, které se mohou stát empirickým podkladem pro širší debatu o koncepci mentoringu v České republice, pro upravení vztahů a kompetencí souvisejících s mentoringem v ošetřovatelství a rovněž také pro další zlepšování vzdělávacích programů nejen certifikovaných kurzů. Účelem tohoto příspěvku je poukázat na nezbytnost výstupů z učení, jež vyplývá ze značné variability certifikovaných kurzů.

  • Název v anglickém jazyce

    To define learning outcomes in nursing

  • Popis výsledku anglicky

    1566/5000 The paper deals with the competencies of mentors clinical nursing practice that necessary for the formation and development of a set of core knowledge and skills required to Successful execution of this role. For the purpose of this paper is to focus on important context in assessing the competence and performance evaluation of teachers, in conjunction with the implementation of the EQF in tertiary education institutions, where learning outcomes are characteristic orientation to the student. Following the presentation custom quantitative research, which was conducted by self-evaluation questionnaire survey of 71 respondents - graduates certified course at the 2nd Faculty of Medicine and University Hospital Motol and in 38 respondents who completed a certified course in other accredited devices. In the area of knowledge and skills brought positive self-evaluation mentors results. Mentors feel well prepared to perform their roles and knowledge required and skills are applied in practice. They were also found differences in the approach to implementation Certified courses that promote either teaching or mentoring model supporting mentoring model. The paper also contains selected results of the questionnaire investigations, which can become an empirical basis for a broader debate about the concept Mentoring in the Czech Republic, to adjust relationships and skills associated with mentoring in nursing and also well for further improvement of educational programs only certified courses. The purpose of this paper is to highlight the necessity of outputs learning, which arises from the considerable variability certified courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cesta k modernímu ošetřovatelství XVIII

  • ISBN

    978-80-87347-23-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    249-258

  • Název nakladatele

    Fakultní nemocnice v Motole

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku