Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584932" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584932 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na edukaci a edukační proces u pacientů v seniorském věku v rámci ošetřovatelské péče. Cílem příspěvku je zjištění úrovně znalostí sester v edukaci pacientů seniorského věku a míry využití teoretických znalostí v klinické praxi. Dalším cílem je zjištění, jakým způsobem je sestrám při edukaci pacientů v seniorském věku zajištěna podpora při plánování, realizaci a hodnocení kvality edukačního procesu u pacientů v seniorském věku v klinické praxi. V tomto textu budou na základě teoretických východisek představeny dílčí výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován během vědecko-výzkumné stáže na Slovensku. Výzkumný vzorek byl záměrný, tvořili ho sestry pracující na oddělení geriatrie, léčebnách dlouhodobé péče či oddělení interních. Jedním z cílů sdělení je poukázat na význam kvalitní přípravy sestry v edukaci seniorského pacienta s využitím jednak teoretických poznatků, ale také výsledků již výše zmíněného výzkumu. Dalším úmyslem tohoto příspěvku je taktéž upozornit na nutnost respektování specifik edukace seniorských pacientů.
Název v anglickém jazyce
Education Strategies of Nurses Aimed at Patients at Senior Age
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the education and the education process in senior patients within the nursing care. The aim of the paper is to determine the level of nursing knowledge in the education of senior citizens and the extent to which theoretical knowledge is used in practice. Another aim is to find out how nurses are provided with support for the planning, implementation and evaluation of the quality of education of senior patients in practice. This text, based on theoretical points, will introduce partial outcomes of the quantitative research carried out during the survey fellowship in the Slovak Republic. The research sampling was purposive as it was composed of nurses working in geriatrics, long-term care or internal departments. One of the goals of the paper is to point out at the significance of quality preparation and of an educating nurse towards a senior patient with the use of both theoretical background and outcomes of the research mentioned above. The aim of the paper is also to emphasise the necessity to respect the specificities of the education of senior patients.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Eruditio
ISSN
2585-8556
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—