Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584932" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na edukaci a edukační proces u pacientů v seniorském věku v rámci ošetřovatelské péče. Cílem příspěvku je zjištění úrovně znalostí sester v edukaci pacientů seniorského věku a míry využití teoretických znalostí v klinické praxi. Dalším cílem je zjištění, jakým způsobem je sestrám při edukaci pacientů v seniorském věku zajištěna podpora při plánování, realizaci a hodnocení kvality edukačního procesu u pacientů v seniorském věku v klinické praxi. V tomto textu budou na základě teoretických východisek představeny dílčí výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován během vědecko-výzkumné stáže na Slovensku. Výzkumný vzorek byl záměrný, tvořili ho sestry pracující na oddělení geriatrie, léčebnách dlouhodobé péče či oddělení interních. Jedním z cílů sdělení je poukázat na význam kvalitní přípravy sestry v edukaci seniorského pacienta s využitím jednak teoretických poznatků, ale také výsledků již výše zmíněného výzkumu. Dalším úmyslem tohoto příspěvku je taktéž upozornit na nutnost respektování specifik edukace seniorských pacientů.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Strategies of Nurses Aimed at Patients at Senior Age

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the education and the education process in senior patients within the nursing care. The aim of the paper is to determine the level of nursing knowledge in the education of senior citizens and the extent to which theoretical knowledge is used in practice. Another aim is to find out how nurses are provided with support for the planning, implementation and evaluation of the quality of education of senior patients in practice. This text, based on theoretical points, will introduce partial outcomes of the quantitative research carried out during the survey fellowship in the Slovak Republic. The research sampling was purposive as it was composed of nurses working in geriatrics, long-term care or internal departments. One of the goals of the paper is to point out at the significance of quality preparation and of an educating nurse towards a senior patient with the use of both theoretical background and outcomes of the research mentioned above. The aim of the paper is also to emphasise the necessity to respect the specificities of the education of senior patients.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Eruditio

  • ISSN

    2585-8556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus