DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016673" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016673 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Popis výsledku v původním jazyce
The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of ?foreign? productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and ?frame? the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.
Název v anglickém jazyce
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Popis výsledku anglicky
The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of ?foreign? productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and ?frame? the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jump Cut
ISSN
0146-5546
e-ISSN
—
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—