Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Globalization of Film Production: US ?Runaways? in Prague and the Role of Film Producer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00050605" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00050605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Globalization of Film Production: US ?Runaways? in Prague and the Role of Film Producer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To understand organizational culture of Prague film production and its changes after the end of the communist regime, the best focus seems to be on film producers and production managers. Film producer as a profession didn?t exist during the socialist era. Instead, semi-autonomous ?production units? worked within state-owned film studios with limited but secure budgets. Within the post-socialist production world of Prague, the profession of producer and production manager had to be created anew, mostlyby capturing knowledge from foreign productions. Foreign incoming producers became key human carriers of tacit, embedded organizational knowledge, which can be externalized during cultural clashes and internalized by direct observation and imitation on the set.

  • Název v anglickém jazyce

    Globalization of Film Production: US ?Runaways? in Prague and the Role of Film Producer

  • Popis výsledku anglicky

    To understand organizational culture of Prague film production and its changes after the end of the communist regime, the best focus seems to be on film producers and production managers. Film producer as a profession didn?t exist during the socialist era. Instead, semi-autonomous ?production units? worked within state-owned film studios with limited but secure budgets. Within the post-socialist production world of Prague, the profession of producer and production manager had to be created anew, mostlyby capturing knowledge from foreign productions. Foreign incoming producers became key human carriers of tacit, embedded organizational knowledge, which can be externalized during cultural clashes and internalized by direct observation and imitation on the set.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů