Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Units as (Sub)producers: Possibilities of a ?House Style? in the State-socialist Mode of Production

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066692" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Units as (Sub)producers: Possibilities of a ?House Style? in the State-socialist Mode of Production

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses conditions for group-based creativity and style in the state-socialist production system of the former Czechoslovakia. The paper pays particular attention to the manner in which day-to-day creative activities were managed within a system that designated the state the sole official producer, and to organizational solutions which were introduced in an effort to strike a balance between centralized control and creative freedom. I will draw on my previous work on what I call the "State-socialist Mode of Film Production"--which comprises management hierarchies, the division of labor, and work practices--through the example of the Czechoslovak cinema after 1954, when so-called film units were re-established as a part of a general decentralization of the rigid production system of the early 1950s.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Units as (Sub)producers: Possibilities of a ?House Style? in the State-socialist Mode of Production

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses conditions for group-based creativity and style in the state-socialist production system of the former Czechoslovakia. The paper pays particular attention to the manner in which day-to-day creative activities were managed within a system that designated the state the sole official producer, and to organizational solutions which were introduced in an effort to strike a balance between centralized control and creative freedom. I will draw on my previous work on what I call the "State-socialist Mode of Film Production"--which comprises management hierarchies, the division of labor, and work practices--through the example of the Czechoslovak cinema after 1954, when so-called film units were re-established as a part of a general decentralization of the rigid production system of the early 1950s.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů