Stylová podoba současné ruské reklamy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00017955" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00017955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Stylová podoba současné ruské reklamy
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou míru persvazivnosti.Styl reklamy máse stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a přesvědčovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.
Název v anglickém jazyce
The Wording of the Contemporary Russian Advertising
Popis výsledku anglicky
In account, we have focused on the wording of the contemporary Russian advertising. Advertising communication is considered a phenomen of todays postmodern society. The merely informative character of advertising communication is gradually disappearing,being replaced by influence and stimulation of demand. The advertising slogan is an obligatory part of the advertising communication item. The sentence analysis demonstrates the very nonstandard character of advertising slogans, as it incorporates the typical elements of all functional styles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pocta Evě Mrhačové. K životnímu jubileu doc. PhDr. Evy Mrhačové, CSc.
ISBN
80-7368-209-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
61-68
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—