Liquid Prosperity: The Czech State and LG.Philips Displays
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00032905" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00032905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Liquid Prosperity: The Czech State and LG.Philips Displays
Popis výsledku v původním jazyce
This study offers a discourse analysis of media construction of unsuccessful foreign investor's case, dealing namely with the case of LG.Philips Displays Holding and the Czech state and covering the case since the investor's decision to settle in Czech Republic taken in 2000 until the period of the investor's bankruptcy in 2006. The particular method developed for the analysis is based on Michel Foucalt's notion of discourse and derived from his theoretical conception of discourse analysis. The method which emphasizes rather structural than linguistic level of discourse is inspired by Gerbner's message system analysis and by de Gruyter's tracking discourse technique as well.
Název v anglickém jazyce
Liquid Prosperity: The Czech State and LG.Philips Displays
Popis výsledku anglicky
This study offers a discourse analysis of media construction of unsuccessful foreign investor's case, dealing namely with the case of LG.Philips Displays Holding and the Czech state and covering the case since the investor's decision to settle in Czech Republic taken in 2000 until the period of the investor's bankruptcy in 2006. The particular method developed for the analysis is based on Michel Foucalt's notion of discourse and derived from his theoretical conception of discourse analysis. The method which emphasizes rather structural than linguistic level of discourse is inspired by Gerbner's message system analysis and by de Gruyter's tracking discourse technique as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech and Slovak Media Studies / Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—