The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00024935" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00024935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Název v anglickém jazyce
The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change?
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with headteachers role in this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future.
ISBN
978-91-506-2031-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Název nakladatele
Uppsala Universitet
Místo vydání
Uppsala
Místo konání akce
Uppsala
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—