Diverzita jako výzva: případové studie ředitelů škol a řízení kvality ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00015832" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00015832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management
Popis výsledku v původním jazyce
The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leadingeither to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of schoolmanagement in contemoprary Czech society.
Název v anglickém jazyce
On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management
Popis výsledku anglicky
The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leadingeither to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of schoolmanagement in contemoprary Czech society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F04%2F0609" target="_blank" >GA406/04/0609: Demokracie v české škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management
ISBN
80-210-4090-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
81-95
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno & Telč
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—