Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00013312" target="_blank" >RIV/00216224:14210/05:00013312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)
Popis výsledku v původním jazyce
Jde o studii práce dvou ředitelů škol. Za klíčový znak jejich aktivit považují autoři snahu řídit kvalitu ve škole. Vztahovým rámcem je jednak obsahové vymezení řízení kvality ve škole, a dále koncept tzv. invitational leadership. Ve vztahu k tomuto rámci autoři analyzují počínání sledovaných ředitelů, srovnávají je a diskutují s ohledem na širší kontext řízení škol v současném českém prostředí.
Název v anglickém jazyce
Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)
Popis výsledku anglicky
Authors observe the managing and leading activities of two basic school headteachers, with special regard to their efforts to manage quality in schools, relying on two relational frameworks: one of them is the contentual framework of the activities of responsible managers for quality in schools, another is the concept of invitational leadership. Through description, comparison and analysis, the authors discover numerous identical or similar featutures of the headteachersleading and managing activities,but some crucial differences, too. The data are presented in relation to the headteachersspecific readiness to manage what is explicitly pinpointed in the above relational frameworks. Based on this, the authors present conclusions about some needful accents of school leadersprofessional development and the development of schools in the Czech milieu.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Svazek periodika
U10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
49-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—