Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00025224" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00025224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). Cílem výzkumu je přispět k poznání teorie a praxe práce ředitelů škol v kontextu rozvoje jejich životní a profesní dráhy. Životní a profesní dráhu vnímáme jako pomyslnou linii utvářenou jedincem podle jeho životních cílů. Výzkum je koncipován jako kvalitativní šetření s použitím biografického designu a specifické metody životní historie (life history). V příspěvku se zaměříme především na hlavní identifikované určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol. Neboli představíme klíčové faktory, které utvářely a utvářejí životní a profesní dráhu ředitele školy. Takové faktory sledujeme v horizontálníi vertikální rovině. Na vertikální ose představíme kritické události spojené s profesní kariérou od nástupu do škol až do dnešních dnů. Na horizontální ose sledujeme u ředitelů vývoj jejich myšlení a jednání z hlediska individuálních pří
Název v anglickém jazyce
Critical Incidents in the Development of Czech Headteachers Life and Professional Careers
Popis výsledku anglicky
The paper is one of the first outputs of research project Czech School Head Teacher and their Personal and Professional Path Development (Czech Science Foundation, ref. n. 406/07/0845). The target of our research is to contribute to the knowledge of thetheory and practice of the headteachers work in the context of their life and professional careers. Life and professional career is understood as an imaginary line created by an individual along his/her aims in life. The qualitative approach, using a biographical design and a specific method of life history, was chosen as the basic interpretational and methodological discourse. Our contribution presents some of the results of the preliminary analyses, focusing the main attention on the identified critical incidents in the development of the Czech school headteachers life and professional careers. In other words, we are presenting the key factors which have been shaping their life and professional careers, observing such factors at both
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů