Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zlomové momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00025226" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00025226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decisive moments in the development of life and professional careersof Czech headteachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theoretical context In the last almost two decades, the Czech educational system underwent dramatic changes largely affecting the expectations related to schools and their leading representatives. As a major consequence, schools are now expected to be able to absorb the metamorphoses of the external circumstances and rather autonomously decide about their own profilation and prospects. A dominant role in the new adjustment was assigned to headteachers (Pařízek, 1992; Walterová et al, 2004; etc). The expectations related to them are still being increased by the amplified demands for the quality of the provided education. The current knowledge indicates that the manner in which every headteacher performs his/her role (thus what the headteacher is doing in the school when confronted with said expectations) is a manifestation of his/her previous experience and the objectives to achieve in life and professional career (Pol et al, 2005; Pol, Novotný, 2005). The target of our research is to c

  • Název v anglickém jazyce

    Decisive moments in the development of life and professional careersof Czech headteachers

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical context In the last almost two decades, the Czech educational system underwent dramatic changes largely affecting the expectations related to schools and their leading representatives. As a major consequence, schools are now expected to be able to absorb the metamorphoses of the external circumstances and rather autonomously decide about their own profilation and prospects. A dominant role in the new adjustment was assigned to headteachers (Pařízek, 1992; Walterová et al, 2004; etc). The expectations related to them are still being increased by the amplified demands for the quality of the provided education. The current knowledge indicates that the manner in which every headteacher performs his/her role (thus what the headteacher is doing in the school when confronted with said expectations) is a manifestation of his/her previous experience and the objectives to achieve in life and professional career (Pol et al, 2005; Pol, Novotný, 2005). The target of our research is to c

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů