Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filmy z nouze. Způsoby rámcování filmových projekcí a divácké zkušenosti v období stalinismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00029600" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00029600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Filmy z nouze. Způsoby rámcování filmových projekcí a divácké zkušenosti v období stalinismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V letech 1951 až 1953 byly při distribuci a uvádění filmů v Československu využívány dvě specifické praktiky: jednak znovuuvedení starších českých filmů nově vybavených úvodním textem, a dále tzv. rozšířené programy, tj. připojování středometrážních dokumentů k celovečernímu filmu. I přes jejich krátkou životnost si zaslouží pozornost: mohou nám pomoci porozumět tomu, jakým způsobem byly využívány distribuční mechanismy ve stalinistickém období a jak se komunistický režim s jejich pomocí snažil redefinovat zkušenost návštěvy kina.

  • Název v anglickém jazyce

    Films out of Necessity. The Means of Framing Film Screenings And Spectatorial Experience in the Stalinist Era

  • Popis výsledku anglicky

    The text focuses on two specific distribution practices exercised by the Czechoslovak State Film (CSF) from 1951 to 1953. The first of them was a rerelease of older Czech films accompanied for the occasion by an introductory commentary text. The second of them was the so called extended programs formed by a screening of a feature film together with a medium length documentary. The practices may help us understand the way distribution mechanisms were used in the Stalinist era and the way the communist regime employed them in order to redefine the experience of cinema going. After February 1948, the Czechoslovak cultural politics attempted to purify film distribution from all ideologically inconvenient films, i. e. mostly from Czech films made during theFirst republic and the German protectorate and from films made in the West.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP408%2F07%2FP174" target="_blank" >GP408/07/P174: Americká a západoevropská kinematografie v Československu 1945-1989: kulturní a recepční dějiny</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus