Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047051" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o etických otázkách sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících. Studie navazuje na výzkum etických otázek psychodiagnostiky realizovaný Svobodou, Klimusovou a Petříkovou v letech 2004 až 2006. Cílem bylo zmapování etických problémů, které se vyskytují při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětem, dospívajícím, jejich rodičům a institucím. Autoři se zaměřili na výzkum výskytu etických dilemat, dále na respondenty preferované způsoby řešení etických dilemat. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření mezi psychology z celé ČR, kteří provádějí psychlogickou diagnostiku dětí a dospívajících.
Název v anglickém jazyce
Ethical Issues of Reporting Psychological Assessment Results of Children and Adolescents
Popis výsledku anglicky
The presentation deals with ethical issues of reporting psychological assessment results of children and adolescents. The study follows research conducted by Svoboda, Klimusová and Petříková in years 2004 to 2006. The aim of our study was to describe ethical issues that occure while reporting psychological assessment results to children, adolescents, their parents and institutions. The authors focused on research of incidence of the ethical dilemmas and processes of solution of the ethical dilemmas prefered by respondents. The research was conducted via survey among psychologists from the Czech Republic, who practise psychodiagnostics of children and adolescents.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů